powered by "One Way Radio" - μονόδρομος στη...διασκέδαση - www.onewayradio.net

Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013

Αυχενικοί πόνοι: Όταν η επιθυμία δεν μπορεί να γίνει πράξη



Οι ιδέες γεννιούνται στον εγκέφαλο και υλοποιούνται μέσω τους σώματος. Μια σκέψη ή μια επιθυμία όταν γεννηθεί, το πρώτο σημείο που “συναντά” στο δρόμο προς την πραγματοποίησή της είναι ο αυχένας. Είναι το “κανάλι” το οποίο θα την οδηγήσει στους ώμους και τα χέρια. Θα την οδηγήσει δηλαδή στη δράση, στην πραγματοποίησή της. Ο αυχένας στηρίζει το κεφάλι και στηρίζεται στους ώμους. Σε συμβολικό επίπεδο είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στη σκέψη και στην πράξη, ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα, στο μυαλό και στην καρδιά. Τι συμβαίνει όμως όταν συγκρούεται αυτό που σκέφτεσαι ή ονειρεύεσαι με την πράξη;
Όταν είσαι άκαμπτος/η και αυστηρός/ή με τον εαυτό σου, όταν δυσκολεύεσαι να εκφράσεις αυτό που σκέφτεσαι, όταν σκέφτεσαι πολύ και πράττεις ελάχιστα συσσωρεύεται μεγάλη ένταση στον αυχένα. Ενώ στον πόνο της πλάτης (βλέπε παλαιότερο post Πόνος στην πλάτη: Πόσα ακόμα αντέχεις να φορτωθείς στην πλάτη σου;”) νιώθουμε ότι δεν έχουμε κάποιον να μας στηρίξει ώστε να υλοποιήσουμε μια επιθυμία μας, στον αυχενικό πόνο νιώθουμε οι ίδιοι ανεπαρκείς, ότι δεν θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε και ότι δεν θα καταφέρουμε να πετύχουμε αυτό που ονειρευόμαστε, ότι θα κριθούμε με αποτέλεσμα να μην τολμάμε να δράσουμε.
Σχετικά με το πώς σωματοποιείται μια ψυχική κατάσταση αρκεί να σκεφτούμε την κίνηση που κάνουμε με το σώμα μας όταν για παράδειγμα δεν είμαστε σίγουροι για κάτι, όταν λέμε “δεν ξέρω τι να κάνω” ή όταν είμαστε σε επιφυλακή. Ανασηκώνουμε τους ώμους μας. Αναλόγως για να πούμε “ναι” ή “όχι” νεύουμε με μια αντίστοιχη κίνηση του αυχένα μας. Όταν δυσκολεύεσαι να εκφράσεις τις επιθυμίες σου, επειδή φοβάσαι την αντίδραση των άλλων ή δυσκολεύεσαι να πεις “όχι” και γενικά να είσαι ευέλικτος/η στο απρόβλεπτο, πολύ πιθανό ο φόβος αυτός να σωματοποιείται με έναν πόνο στον αυχένα και στους τραπεζοειδείς μύες οι οποίοι στηρίζουν τον αυχένα. Συνήθως όλη αυτή η ψυχική ένταση συνοδεύεται από “ρηχή” αναπνοή. Οι βαθιές αναπνοές χαλαρώνουν τον αυχένα και όλο το σώμα γενικά.
Είτε είναι οργανικός είτε ψυχοσωματικός ο πόνος στον αυχένα η κακή ποιότητα του ύπνου ή/και ένα κακό μαξιλάρι επιδεινώνουν το πρόβλημα. Αυτό που παίζει όμως πολύ σημαντικό ρόλο στην πρόκληση ή/και επιβάρυνση των μυοσκελετικών πόνων είναι η στάση του σώματος. Πολλοί άνθρωποι για παράδειγμα έχουν τους ώμους τους μόνιμα ανασηκωμένους. Δοκίμασε να μείνεις λίγη ώρα με τους ώμους αρκετά ανασηκωμένους…Δεν είναι κουραστικό; Η αίσθηση που δημιουργείται στον εαυτό αλλά και στους άλλους που μας βλέπουν είναι ανασφάλεια ή/και επιφυλακή. Μιλάμε για μια γενικότερη στάση ζωής και όχι π.χ. για μια πιεστική μέρα στη δουλειά. Δηλαδή αν γενικότερα νιώθεις ανασφαλής σε σχέση με αυτά που μπορείς να πετύχεις και πάντα περιμένεις την αρνητική αντίδραση των άλλων, αυτό θα αντικατοπτριστεί στη στάση του σώματός σου.
Όταν στο μυαλό σου στριφογυρίζουν συνεχώς σκέψεις που ανακυκλώνονται ξανά και ξανά, φορτώνεις με ένα μεγάλο βάρος τον αυχένα σου που πρέπει να “στηρίξει” το κεφάλι και όλα αυτά που συμβαίνουν μέσα σ’ αυτό και κατ’ επέκταση και τους τραπεζοειδείς μύες. Μη μένεις μόνο στη σκέψη. Τόλμησε να κάνεις πράγματα που ονειρεύεσαι. Κι αν δεν τα καταφέρεις με την πρώτη μην το βλέπεις ως αποτυχία, αλλά ως μια ευκαιρία να δεις τι πρέπει να προσέξεις και να αποφύγεις την επόμενη φορά που θα προσπαθήσεις. Ζήσε σύμφωνα με τις δικές σου επιθυμίες κι όχι τις επιθυμίες των γονιών, φίλων ή των κοινωνικών επιταγών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου